Pages

Tip, jak levně na novou koupelnu

Hrdinové příběhu:
Dvougenerační domácnost: otec (50), matka (45), sestra (16) a má sebestředná maličkost (20).

Autorka:
Nazdárek, jsem kamarádka tady téhle ironie osudu a taky u nás doma bývá občas docela veselo. V našem třípokojovém  bytě žijí 4 lidé,  6 osmáků a cca 30 akvarijních rybek.  Je nás moc a často se spolu nedokážeme rozumně domluvit. A o tom to je...


Soužití s rodiči může být těžké. Je pochopitelné, že se někdy neshodneme.  Občas také začínám pochybovat o jejich zdravém rozumu.
Například můj tatínek. Jako malý capart bydlel se maminkou, tatínkem a starším bratrem v mrňavém kamrlíku, kde nebyla ani koupelna. Místo toho se ve sklepě nacházela jakási temná místnost s tekoucí vodou a korytem, kterou celý dům využíval jako lázně i prádelnu.
Naštěstí se brzo přestěhovali do bytu v novostavbě, který už byl vybaven. Útlé dětství ve sparťanských podmínkách však na mém otci zanechalo následky doteď. S ničím se nepárá. Co se týče koupelny, prkotiny, jako zničená baterie stříkající gejzír vody anebo protékající trubka pod umyvadlem, jej nechávají zcela v klidu.
Po mnoha týdnech bědování a stěžování trpělivost mé maminky včera večer přetekla. Bytem se rozléhal vřískot, že tak už to dál nepůjde, že se to umyvadlo musí zpravit. A světe div se, když jsem se dnes vrátila z práce, našla jsem umyvadlo odmontované a táta zrovna utahoval trubky (nová baterie mohla ještě chvíli počkat.). V duchu jsem se snad i zaradovala, že snad bude doma chvíli klid. Jenže…
Otec si usmyslel, že se umyvadlu před vrácením zpět do koupelny musí vypláchnout výlevka a že nejlepší místo k tomu bude prádelna v suterénu, ačkoliv maminka navrhovala naši vanu. S výrazem toho, který ví všechno nejlíp, ho dolů dokonce odnesl. Umýt výlevku už byl mámy úkol. Řekl jí, ať jej drží a sám ustoupil opodál, nejspíš aby dohlížel na správnost jejího počínání. Netrvalo dlouho a těžké mokré umyvadlo mámě vyklouzlo z ruky a jistě nikoho z vás ani v nejmenším nepřekvapí, že se rozbilo.
Tak, a bylo po umyvadle. Táta se prý na mámu ani nezlobil. Mě to taky nevyrušilo z večerního rozjímání. Pravdou je, že jsem ze suterénu zaslechla ránu jako z děla a tak nějak mi došlo, co se stalo.
U nás doma se stávají i horší věci. Například, když jsem jednou vysklila dveře a ty se vysypaly na mě a na ségru. Byl zázrak, že jsme vyvázly jen s pár škrábanci. Takže tak nějak šílení budeme asi všichni.
Na internetu táta zjistil, že nejlevnější umyvadlo půjde sehnat od 1 500 Kč. To by snad šlo. On je hodně spořivý typ. Jenže pak dostal ještě lepší nápad. Je opravdu velice spořivý, a tak přišel s myšlenkou, že sežene použité umyvadlo na inzerát. Proč kupovat nové, že? Tohle už mě a sestře přišlo hodně ujeté.
Vzhledem k tomu, jak dlouho obvykle tátovi trvá, než něco zařídí, budeme si na delší dobu muset zvyknout na život bez umyvadla. K čemu taky umyvadlo, když stačí dřez? Simíci by mohli vyprávět.
Možná mám příliš vysoké nároky. Až jednou budu zařizovat koupelnu, měla bych si koupit všecko nové, nebo ušetřit a sehnat si použité umyvadlo, záchod a místo kachlíčků zeď polepit linoleem, které je dokáže naoko napodobit, jak to udělal táta v bytě po prababičce? Myslím, že je to jasné: budu náročná!

23-2-2010  22:40

btemplates

0 reakcí:

Okomentovat