Pages

Mám vařit?

Děda jde zítra na kontrolu s cukrovkou. Proto si musí dnes vést jídelníček, a proto je taky naše kuchyně plná vah, závažíček a podobných vymožeností. Předevčírem si děda na mámě vyžádal, aby uvařila nějaké hodně dietní jídlo, aby se mu do jídelníčku hodilo, a tak se rozhodla, že udělá nějaké kuřecí. Včera večer ale děda prohlásil, že vepřové nudličky s dušenou zeleninou, které jsme obědvali včera, se mu skvěle hodí do diety a že si je tedy dnes dá znovu.
"Tak je dojez a já nám dvěma udělám z toho kuřecího řízky," řekla máma.
"Takže vám mám udělat brambory, co?"
"Nemusíš, my si k tomu večer dáme americký brambory," odpověděla máma a děda souhlasil, načež se otočil na mě:
"Jak to máš zejtra se školou?"
"Úplně normálně jako každou středu," řekla jsem. "Ráno mám přednášku, pak se na dvě hodiny vrátím domů a pak zase půjdu do školy a přijdu až večer."
"Tak to abych ti ráno uvařil brambory, co?" odpověděl děda.
"Ne, teď jsme se s mámou dohodly, že si k těm řízkům večer uděláme americký brambory."
"Aha."

***

Dnes dopoledne jsem přiklusala z ranní přednášky a děda mě přivítal: "Ty seš doma?! Co tady děláš?!"
"Vždyť je středa, přišla jsem jako každou středu," řekla jsem mu.
"Aha... tak to abych ti honem udělal brambory, co?"
"Nemusíš, dohodly jsme se s mámou, že si k těm řízkům večer uděláme americký brambory."
"Dobře."

***

Před chvilkou mě máma zavolala k jídlu. Přišla jsem a na talíři vedle řízku ležely dvě brambory.
"Já myslela, že k tomu budem mít americký brambory," podivila jsem se.
"No to já taky," odpověděla máma, "ale děda nám uvařil brambory."

btemplates

1 reakcí:

p. řekl(a)...

genialni... zfilmovat!

Okomentovat