Pages

Raple

Jak už jsem párkrát zmiňovala, děda si vytváří vlastní názvosloví a vlastní slova, hlavně citoslovce. Kromě toho, že vříská, když mu něco upadne, slyší v některých zvucích jakási slova, která v nich nikdo jiný nedokáže identifikovat. Pamatuju si ale, jak jsem já v dětství tvrdila, že pračka při vypouštení volá "Víťo, Víťo!", takže se opět potvrzuje spirálovitá životní teorie.
Nejnovějším dědovým výdobytkem je "Raple." Protože je náš dědeček nadšeným divákem Ordinace v růžové zahradě, slýchám Raple dost často. Každá reklama je totiž od Ordinace oddělena reklamou na emco müsli, v níž stetoskop poslouchá krabici od müsli, která divně křupe. A děda vždycky, když se křupání ozve, začne křičet "RAPLE! RAPLE! RAPLE!!!" Poprvé jsem se strašně lekla, co se mu děje, ale když se o deset minut později na konci reklam "Raple" opět ocitlo mezi námi, pochopila jsem. 
Zajímavostí těchto dědových novotvarů je, že jsou velice ohebné a dají se použít jako jakýkoli slovní druh. Výjimkou tedy nejsou věty "Už to zase raplá!" nebo "Ty raplavý křupky bych si nekoupil!" a podobně.
Zároveň děda převzal slovíčka, která jsem já říkala, když jsem se učila mluvit. Bagru se tedy odteď říká bajek, letadlo je hýtaho a punčocháčům se u nás doma neřekne jinak než chančopunče. Zkrátka a dobře, ono může být i trochu infantilno, jen když je veselo...

btemplates

1 reakcí:

Paola řekl(a)...

Tak tohle je dost dobrý. :D

Okomentovat